• Fotograma de la pel·lícula "Kung Fu Panda"
  • Fotograma de la pel·lícula "Kung Fu Panda"
  • Fotograma de la pel·lícula "Kung Fu Panda"
  • Fotograma de la pel·lícula "Kung Fu Panda"

Cinema en família

Kung Fu Panda

Dates d’exhibició: diumenges 12 i 26 de novembre, a les 11h

Drets i valors a treballar

  • Dret de tot infant a ser qui vol ser i a desenvolupar-se amb plenitud.

  • Dret de tots els infants a trobar el seu lloc i a sentir-se acceptats.

  • Dret de tots els infants a què se’ls respecti la seva personalitat, en la diversitat.


Sinopsi

El panda Po fa d’aprenent de cuiner en el restaurant de fideus del seu pare, una tradició familiar que ha d’heretar. En canvi, ell somia lluitar al costat de les grans estrelles del kung fu. Gràcies a un gir del destí, en Po serà l'escollit per complir una profecia que diu que un heroi desconegut salvarà els habitants de la Vall de la Pau del temible Tai Lung.


Fitxa tècnica

  • Títol: Kung Fu Panda
  • Títol original: Kung Fu Panda
  • Direcció: Mark Osborne i John Stevenson
  • Guió: Jonathan Aibel i Glenn Berger
  • EUA, 2008
  • Durada: 95 minuts
  • Llargmetratge d’animació 3D
  • Versió en castellà

Qüestions a observar

El pes de la tradició familiar com a condicionant per al ple desenvolupament lliure de l’infant. 

La importància de donar vida als anhels i als desitjos propis de cadascú, per aconseguir complir els somnis i perseguir la felicitat.

La necessitat de superar les pors per tal d’assolir la plena realització personal. 

El paper clau que exerceix el guiatge de persones adultes per acompanyar el creixement individual de cada infant.

La disciplina i l’esforç com a elements claus per al compliment d’objectius i la consecució d’allò que cadascú es proposi com a meta. 

La importància del reconeixement i del suport familiar al projecte de vida de cada infant.


Activitats per fer en família

Us fem diverses propostes:

1. Fer un llistat de les habilitats de cada integrant de la família, per posar-les totes en valor i descobrir-ne la diversitat.

2. Dibuixar situacions en les quals un infant pot no sentir-se recolzat per arribar a ser qui vol ser, i això li dificulti trobar la força interior per perseguir els seus somnis. Comentar els dibuixos amb mares i pares.

3. Comentar a casa en quins moments no hem sentit acceptació per part d’altres o hem patit alguna discriminació.

4. Reflexionar en família sobre la importància de la disciplina i l’esforç, i buscar imatges d’exemples d’infants que ho contemplin per perseguir les seves pròpies metes.

Comparteix aquest contingut

Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *