• Fotograma de la pel·lícula "Ferdinand"
  • Fotograma de la pel·lícula "Ferdinand"
  • Fotograma de la pel·lícula "Ferdinand"
  • Fotograma de la pel·lícula "Ferdinand"

Cinema en família

Ferdinand

Dates d’exhibició: diumenges 5 i 19 de novembre, a les 11h

Drets i valors a treballar

  • Dret de tot infant a ser com vol ser i a desenvolupar-se amb plenitud.

  • Dret de tots els infants a sentir-se acceptats, sense cap tipus de discriminació.

  • Dret de tots els infants a viure en pau i a desplegar les pròpies capacitats.


Sinopsi

En Ferdinand és un vedell molt tranquil que prefereix seure sota un arbre i olorar les flors que saltar, esbufegar i envestir-se amb altres bous. A mesura que va creixent i fent-se fort, no li canvia el temperament i segueix sent un bou mans. Un dia, uns homes van buscant el bou més gran, ràpid i brau... i trien erròniament en Ferdinand per a una correguda de toros a Madrid.


Fitxa tècnica

  • Títol: Ferdinand
  • Títol original: Ferdinand
  • Direcció:Carlos Saldanha
  • Guió:  Robert L. Baird, Tim Federle i Brad Copeland. Basat en el conte de Munro Leaf La història del Ferdinando
  • EUA, 2017
  • Durada:106 minuts
  • Llargmetratge d’animació 3D
  • Versió en castellà

Qüestions a observar

El caràcter pacífic i mans d’en Ferdinand, que es manifesta davant de totes les provocacions que rep. 

La importància de mantenir-se fidel als valors propis.

La no-discriminació de ningú per ser com vol ser i desenvolupar-se amb plenitud. 

La coerció que exerceixen certes tradicions culturals, estereotips i prejudicis, sense deixar viure en pau.

L’esperit pacifista de la història, ja present al conte original de 1936, admirat per Gandhi i prohibit per Hitler i Franco, que hi veia una al·lusió directa a la Guerra Civil espanyola.

La presentació de l’espectacle taurí com una pràctica contrària a la dignitat i els drets dels animals.


Activitats per fer en família

Us fem diverses propostes:

1. Fer un llistat de quins aspectes del caràcter defineixen cada integrant de la família i posar-los en valor.

2. Dibuixar situacions en les quals un infant pot no sentir-se reconegut per ser com és i això li dificulti desenvolupar-se amb plenitud. Comentar els dibuixos amb mares i pares.

3. Comentar a casa en quins moments no hem sentit acceptació per part d’altres o hem patit alguna discriminació.

4. Reflexionar en família sobre el sentit de la no-violència, i buscar imatges d’exemples de comportament pacifista i dialogant, que ens possibilita viure en pau.

Vídeos

Tràiler de Ferdinand (en castellà)


Comparteix aquest contingut

Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *