Alumnes de cicle mitjà de primària destaquen el dret a l’habitatge amb el film ‘Pinotxo 3000’

El dret a un habitatge digne i bones condicions per aconseguir un entorn urbà amable i amigable. Aquests han estat els temes debatuts durant la primera projecció de la pel·lícula Pinotxo 3000 de l’11 de novembre al Cicle de Cinema dels Drets dels Infants. La sala 2 dels Cinemes Girona ha acollit aquesta sessió d’una proposta pedagògica que enguany planteja donar a conèixer el dret a la ciutat.

Un total de 79 alumnes de 3r i 4t de primària de l’escola Ferrer i Guàrdia han abordat el dret dels infants a gaudir d’una ciutat i d’un barri que treballin per a la millora de les condicions socials i ambientals. En aquest sentit, Ariana i Wisdom de 3r A, han traslladat les idees principals de la classe abans de la projecció del film, amb el tema dels desnonaments com a rerefons.

“Creiem que tots els infants no viuen en bones condicions perquè n’hi ha que els maltracten, els abandonen i no els donen l’atenció que mereixen”, han lamentat. “No es compleix el dret a tenir una casa i una alimentació dignes”, han comentat. També han llançat aquestes curiositats al voltant del film Pinotxo 3000: “Com que en Pinotxo té sentiments, pot plorar i li cauen llàgrimes, i, si s’enfada, s’espatlla?”. La classe de 3r B ha plantejat aquestes propostes de millora: “Ajudar a les persones que viuen al carrer. Millorar els pisos del barri de Ciutat Meridiana. Posar ascensors als edificis del barri per a la gent gran”. Tots dos grups classe han coincidit en els espais de joc: “On anem a jugar? Al camp de futbol i al parc per jugar amb els amics i les amigues”.

Mana i Samira, de la classe de 4t B de l’escola Ferrer i Guàrdia, han fet de portaveus amb aquests arguments: “Tenim dret a viure en una casa. A Ciutat Meridiana cada dia hi ha desnonaments i no és just”. “Tenim dret a tenir parcs i jardins per jugar i que estiguin nets”, han plantejat. “Tenim dret a tenir un transport públic de qualitat com a la resta de Barcelona”, han reclamat. “Els alcaldes i les alcaldesses tenen en compte l’opinió dels nens i nenes?”, han conclòs. Júlia i Kiara han representat la classe de 4t A, que ha formulat aquestes propostes: “Cuidar més els nostres pares. Que hi hagi més feina i així intentar evitar els desnonaments. Fer més net el barri i posar més carrers per a vianants”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *