// El zoo d’en Pitus
Dates d’exhibició: diumenges 12 i 26 de novembre, 11h, Cinemes Girona

Drets i valors que tracta la pel·lícula

  • Connector.

    Dret de tots els infants a gaudir del joc i del lleure.

  • Connector.

    Dret dels infants a viure les seves il·lusions i a desenvolupar-les en el seu temps de lleure.

  • Connector.

    Dret dels infants al lleure, al joc i a la participació en activitats culturals i artístiques.

Sinopsi

Al barri de la Barceloneta, una colla de nois i noies decideix construir un zoo en una nau abandonada on solen quedar, jugar i passar el temps de lleure. La idea és recaptar fons per pagar l’operació d’en Pitus, el més petit del grup, que està greument malalt. La iniciativa topa amb l’oposició de la colla rival, que els fa contínuament la guitza, i interfereix en els plans especulatius d’un promotor corrupte.

Fitxa tècnica

Títol original: El zoo d’en Pitus
Direcció: Mireia Ros
Guió: Juli Carrera, Maria Inziarte, Òscar Gràcia, Elena Laviña, David Valls i Mireia Ros
Basada en la novel·la homònima de Sebastià Sorribas i Roig
Catalunya, 2000
Durada: 90 minuts
Llargmetratge. Versió original

Qüestions a observar

El retrat d’un temps en què la vida dels infants estava vinculada a la colla i al joc al carrer, en lloc de cap a les pantalles i la reclusió domèstica.

L’espai públic com a lloc de socialització: la pel·lícula fa evident com els infants coneixen el barri i dels problemes que hi ha mitjançant el joc i la relació al carrer.

El lligam afectiu de la colla d’amics i amigues, que potencia la solidaritat vers el nen o la nena que ho necessita en cada moment.

La lluita dels infants, els/les mestres i les famílies per aconseguir que el barri disposi de tot tipus de serveis de lleure educatiu i d’activitats culturals i artístiques per a la infància.

Activitats per fer en família

Us fem diverses propostes:

  • Connector.

    Comentar a casa com ha canviat el barri on vivim (sobretot de cara als infants) des que el pare i la mare tenien la nostra edat, i fins i tot quan la tenien els avis i les àvies.

  • Connector.

    Reflexionar conjuntament sobre quines situacions dificulten que els nens i les nenes tinguem accés a jugar, gaudir del lleure amb plenitud i participar en activitats culturals i artístiques.

  • Connector.

    Fer conjuntament algun dibuix de les imatges que ens ha despertat la pel·lícula sobre el present i el passat de Barcelona.

  • Connector.

    Escriure una carta a l’alcaldessa de la ciutat per explicar-li què tenim i què fa falta encara al nostre barri perquè els infants puguem gaudir del joc i del lleure, viure les nostres il·lusions i desenvolupar-les, i participar en activitats culturals i artístiques.

Comparteix aquest contingut

Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *