Alumnes d’educació infantil i cicle superior ressalten la importància de les emocions i els sentiments en els drets relacionats amb la cura

Nens i nenes d’educació infantil i cicle superior de primària destaquen les emocions i els sentiments com a trets fonamentals per créixer amb plenitud. També posen en valor les experiències amb el nostre entorn més proper. Ho han fet abans i després de la projecció del film suec Tipitips (2018) i de La vida d’en carbassó (2016), del director suís Claude Barras. Tot plegat ha estat en el segon dia del Cicle de Cinema dels Drets dels Infants, 6 de novembre.

Aquest dimarts els Cinemes Girona han acollit alumnes de cicle infantil de l’escola Nou Patufet, institut escola Arts i escola Concepció Arenal i també alumnes de cicle superior de l’escola Barrufet, l’escola dels Encants i l’institut escola Turó de Roquetes.

La sala 3 acollia la projecció infantil de Tipitips, un film que sorgeix del desig d’il·lustrar les expressions i les escenes més quotidianes de la infantesa en imatges molt divertides. Aquesta voluntat tan senzilla i minuciosa es fa visible gràcies a l’empoderament que aconsegueixen les emocions, des de i a través de la primera etapa de les nostres vides: la infantesa.

En el diàleg d’abans de projectar la pel·lícula, alumnat d’alguns centres ha fet unes reflexions molt interessants sobre el plaer de sentir-se estimades i cuidades, i la importància de saber demanar perdó. Concretament, l’Ona i l’Hugo de P3 de l’escola Nou Patufet ens han parlat del paper afectiu i educatiu dels pares i les mares a les seves vides. En aquest sentit, en Kai i l’Alegra de P4 també de l’escola Nou Patufet i l’Eva i la Haleema de l’escola Concepció Arenal ens han explicat que els agrada fer petons i abraçades quan s’han enfadat una mica i necessiten demanar perdó. D’altra banda, en Pol, l’Àlex i l’Ainhoa de P5 de l’escola Nou Patufet i l’Aya, l’Eshal, el Diarriatou i en Khadi de l’escola Concepció Arenal ens han parlat de les coses que imaginen que fan els animalets protagonistes del film.

Mentrestant, la sessió de la sala 1 es posava en marxa amb l’estrena de La vida d’en carbassó al Cicle de Cinema dels Drets dels Infants d’enguany. Aquesta pel·lícula d’animació de stop-motion ens parla de com el transcurs de les nostres vides pot canviar d’un dia per l’altre. Relata com canvia la realitat d’un nen de 9 anys quan ha d’anar-se’n a viure a un centre d’acollida per absències familiars.

De totes les aportacions de l’alumnat abans de començar la projecció, ha sobresortit posar en valor l’empatia, el benestar, la salut, l’educació i el suport familiar, en un sentit molt ampli, com a temes que el film els ha permès treballar a l’aula. La Gala, l’Alba i en Nico de 5è, i en Max, la Lia, l’Olivia, l’Iker i l’Edna de 6è de l’escola dels Encants ens han parlat dels centres d’acollida, de l’acolliment familiar i de l’adopció com a opcions per cobrir necessitats bàsiques dels infants desemparats. A més, es preguntaven què farien per ajudar-lo si un nen com en Carbassó arribés a l’escola.

Certament, la pel·lícula projectada a la sala 1 ha suscitat molt debat. El film ha aconseguit, des d’un bon inici. que el públic s’identifiqués fortament amb la complexa realitat del dia a dia d’en Carbassó i la colla de companys i companyes de residència.

A més, arran d’aquesta projecció, els i les alumnes també han dialogat sobre les resistències i les oportunitats d’haver de prendre decisions, i també de tot allò que l’amor ens pot oferir quan és sincer, honest i desinteressat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *